velikost písma: A +/ A/ A -

5 důvodů proč koupit diesel

Autor: www. autoweb.cz | komentářů: 0

Možná tomu sami nevěříte, ale některé faktory hovoří i pro nákup auta s dieselovým motorem.



Jezdíte často dlouhé trasy
Pokud trávíte denně v autě několik hodin a zpravidla většinou na dálnicích nebo hlavních silnicích, začíná dieselové auto dávat smysl. Určitě umíte počítat, takže je vám jasné, že při velkém kilometrovém proběhu se investice do naftového auta začíná vyplácet. Ale nejde jen o to, kolik kilometrů najezdíte. Jde i o to, jak s takovým autem jezdíte.

Protože se na dálnicích často pohybujete konstantní rychlostí po dlouhou dobu a jen s částečně zatíženým motorem (Fabia 1.4 TDI se nepočítá), vznětový motor v této situaci funguje nejefektivněji. Nejen, že jeho spotřeba pak spadne velmi nízko, ale klesne i jeho zatěžování a pravděpodobnost vzniku fatálního (a drahého) problému v důsledku necitlivého a hrubého zacházení.

Takže, jestli najezdíte denně 200 km poklidným tempem po dálnicích, pak diesel rozhodně ANO. Ale jestli stejnou porci najezdíte třeba po městě nebo i po dálnici stylem brzda-plyn, tak pak pořád raději benzín.

Taháte těžké náklady
Máte doma jachtu a nevíte, zda je lepší Porsche Cayenne GTS nebo Audi Q7 V12 TDI? Pokud pravidelně taháte takový náklad k moři nebo na oblíbené jezero, rozhodně si kupte diesel. Ale to samé platí, pokud máte často naložený kufr své Octavie nebo Fabie po střechu těžkým harampádím, nebo vozíte denně čtyři dobře živené kamarády.

Diesel si díky většímu točivému momentu v nižších otáčkách lépe poradí s velkou zátěží a není potřeba kvůli každému kopci podřazovat a točit motor v omezovači. Diesel se tedy opět ukazuje jako efektivnější a výsledně pro vaši peněženku (i nervy) únosnější.

Máte přístup k „levné“ naftě
Nebudeme rozebírat, jak a kde k takové naftě přijdete, ale pokud si máte vybrat mezi benzínem za 30 korun nebo naftou za polovinu, nebudeme vám to rozmlouvat. Pak se vám investice do naftového auta velmi rychle vrátí a začne se vyplácet i po malém kilometrovém nájezdu.

Jenom si dejte pozor, jestli je ta „levná“ nafta také dostatečně kvalitní, abyste brzy nesplakali v servisu nad výdělkem. Víte přeci, jak jsou moderní diesely na kvalitu nafty choulostivé...

A pozor, pod rukou koupený kerosin do moderního turbodieselu nepatří, o čemž by mohl vyprávět nejeden taxikář z ruzyňského letiště...

Baví vás surfovat na vlně točivého momentu
Nás v redakci ty opožděné návaly točivého momentu štvou. Jestli ale máte rádi, jak se prvních deset sekund po sešlápnutí pedálu plynu nic neděje (všechny atmosférické jednačtyřky jsou tou dobou už dávno pryč), pak se vám znenadání zlomí návalem newtonmetrů páteř, a o pět sekund později už zase musíte řadit, abyste si užili další vlnu, prosím...

Jako ideální auto se na to jeví třeba načipovaný Volkswagen Passat 1.9 TDI nebo něco podobného.

V práci vám nabízí Toyotu Prius
Pokud vám v práci dají na výběr služební auto ne podle velikosti kufru, ale podle spotřeby a emisí a máte si vybrat mezi hybridem nebo nějakým dieselem, bude podle našich zkušeností lepší zvolit nakonec diesel.

Mezi například Toyotou Prius a Volkswagenem Golf bychom rozhodně raději zvolili dieselový Golf, který v reálném provozu dosahuje lepších hodnot spotřeby (a tudíž i emisí). A navíc vypadá jako normální auto, funguje jako normální auto a jezdí jako normální auto.

Pokud se váš zaměstnavatel ohání hodnotou emisí a spotřeby, musíte ho upozornit, že hybridní auto je skutečně úsporné jen ve velmi hustém provozu s častým stáním v kolonách. Při normálním ježdění a mimo město se pak výhody hybridu rychle ztrácí.

Kam dál?
Týden s naftou: Diesel z druhé ruky je past na kupující!
Řídíte a je vám 60? Potřebujete zdravotní potvrzení!
Jak na cestovní pojištění
 
 

Diskuze

Možnost přidání příspěvku k článku mají jen registrovaní uživatelé. Registrovat se můžete ZDE. Pokud jste již registrovaný(á) uživatel(ka), nezapomeňte se prosím přihlásit.